In het nieuws‎ > ‎

"We zien dat God op straat aan het werk is"

Geplaatst 19 jan. 2012 06:37 door De Stadslamp Amsterdam
CIP.nl, 19-1-2012.

"De meeste jongeren, die gevraagd worden waarom Jezus naar de aarde kwam, reageren verrast en zeggen: 'Is dat echt waar?'," vertelt Lammy Dekkers namens Prayer Station Ministry. "Veel jongeren hebben geen kennis van het evangelie en weten niet waarom Jezus is gekomen. Zij nemen vervolgens het Johannesevangelie aan, zodat ze Jezus' verhaal kunnen nalezen. Gisteren was ik op straat anderhalf uur voortdurend in gesprek. Daaraan merk ik dat God aan het werk is."

Dekkers sprak onlangs met een Turkse vrouw, die binnenkort weer terug zou keren naar eigen land. "We boden haar aan om met ons te bidden. 'Hoe wordt je christen. Ik zou dat zo graag willen?', zei ze. "Op die momenten op straat kun je niet iemands hele leven bespreken, maar mensen kunnen wel met dergelijke vragen komen. De vrouw heeft ter plaatse de Heere Jezus gevraagd in haar leven te komen. Ze wilde veel meer over het christelijk geloof weten. Ze was blij dat ze Jezus als haar Verlosser kon volgen. Mogelijk was ze al langer op zoek, want deze vrouw zei dat ze niet veel meer met de islam had."

Nood
"Op straat stellen we ons als christenen voor aan de mensen en zeggen we dat we willen bidden, want we geloven dat gebed helpt. We vragen voorbijgangers of er een nood in hun leven is, omdat we geloven dat God van hen houdt en met mensen bewogen is. Regelmatig horen we dat mensen niet weten hoe ze verder moeten, in een verslaving terecht zijn gekomen of op straat leven. Verhalen dat iemand een partner is kwijtgeraakt aan een ziekte of een baan of huis is kwijtgeraakt, krijgen we vaak te horen. God brengt ze op ons pad om ze te bemoedigen en te helpen."

Dekkers herkent zich niet in kritiek van christenen dat straatevangelisatie nauwelijks uitwerking zou hebben. "We hebben veel mooie contacten en soms zijn mensen tot tranen toe bewogen wanneer we met ze bidden. Ze vinden het fijn dat er iemand is die naar hen wil luisteren."
Comments